31 Mart 2019 Pazar

Meksika Vizesi Nasıl Alınır?

Herkese merhaba,

Son seyahatim olan Meksika yazılarına başlamadan önce hem ülke hakkında hem de vize işlemleri hakkında bilgi vermek istedim.

Aslına bakarsanız Meksika, Türk vatandaşlarından vize istemiyor. Vize diye isimlendirebileceğimiz, resmi internet sitesi üzerinden alınan ve bilgilerinizin eksiksiz olarak doldurulması gerektiği bir formu dolduruyorsunuz. Bu formu doldurduktan sonra size pdf formatında bir belge veriliyor. Bu belgeyi bastırıp ülkeye giriş yapabiliyorsunuz.

VİVA MEXİCO!


En önemli kısmı da herhangi bir vize ücreti yok!

BURAYA tıklayarak vize sayfasına ulaşabilirsiniz. Bazen sayfa açılmayabiliyor. Hemen telaşa kapılmayın, 1-2 saat sonra denediğinizde açılacaktır. Seyahat çıkmadan önce de muhakkak son vize bilgilerine ilişkin T.C. Dış İşleri Bakanlığının resmi sitesini ziyaret etmeyi unutmayın.

Gerisi uçağa binip Meksika'ya gitmeye kalıyor. Çok basit işlemler olduğunu belirtmekte fayda var. Ben Meksika'ya Air France ile uçtum. Kampanya döneminde Paris aktarmalı Mexico City'e uçtum ve bilet için 3000 TL gibi bir rakam ödedim. Paris'ten Mexico City'e giderken Airbus A380'e binme fırsatım oldu. Hani şu 2 katlı uçak varya;


İşte bu uçakla uçtuk. Harika bir deneyimdi. Meksika uzun süredir ilgimi çeken ülkelerden birisiydi. Ben, yurtdışı olsun, ne olursa olsunculardan değilim. Belli başlı görmek istediğim yerler var, bu yerleri görmek için seyahat ediyorum. Avrupa ilgimi çekmiyor. Daha çok böyle 3. Dünya ülkeleri ve kültür açısından tarihi zenginlikleri bulunan ülkeleri seviyorum. En azından benim ilgimi çeken kültürler diyelim. Aztek ve Mayalar merak ettiğim kültürlerden 2'siydi. Meksika'da bu kültürlerin bazı tarihi kentlerini görme fırsatı buldum. Piramide tırmandım. Yine bir hastane macerası yaşadık. Daha önce ki hastane macerası için bknz; Phuket Gezisi -2  :D :D Güzel ve oldukça zevkli bir seyahat geçirdik. Tüm detayları yazılarda paylaşacağım. Gitmeden önce çok az da olsa İspanyolca öğrenmek zorunda kaldım. Çünkü İngilizce bilmiyorlar diye duymuştum ve gerçekten de öyleymiş... Meksika görmeye değer bir ülke. İnanılmaz doğal güzelliklere sahip, fırsatınız olursa muhakkak gitmenizi öneririm.

Bir sonra ki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.

Meksika müzikleri de harika :D :D




GEZGİN ŞİŞKO




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Everest Ana Kamp Yürüyüşü - 1

Merhaba, Gece 2'de hostelden araçla alındık ve dünyanın en tehlikeli havaalanlarından olan Lukla Havaalanına uçmak üzere Katmandu merkez...