4 Haziran 2016 Cumartesi

Fujiyoshida / Gekkoji / Fujikyu Gezisi

Herkese merhaba,

Başlık neden böyle uzun sorusuna hemen yanıt verelim; konakladığımız yer Gekkoji, eğlence parkına gittiğimiz yer Fujikyu ve bu yerler Fujiyoshida şehrinde bulunuyor. :) :)

Yazımıza başlayabiliriz. Tokyo'da uyandığımızda saat 05:00'di. 06:00 da Ueno istasyonundan başlayan yolculuğumuz şu şekilde devam etti. Ueno, Kanda, Takao, Otsuki ve 3 saatin sonunda Gekkoji'ye vardık. Neden bu kadar uzun sürdüğüne gelince; Tokyo merkezden veya Yokohama'dan otobüsler var fakat pahalı, JR Pass kullanarak gittiğimiz için tren yolunu tercih ettik. Hem de Japonya kırsalını görmüş olduk. Ayrıca şahsi düşüncem, her zaman tren yolcuğunun daha konforlu olduğudur. Tabii bazı ülkeler hariç... Otsuki istasyonundan Gekkoji istasyonuna giderken bu hattın JR firmasına ait olmadığını ve ekstra ücret ödememiz gerektiğini öğrendik. 1 günlük sınırsız bilet aldık. Önce Gekkoji'ye, hostele çantalarımızı bırakmak için gittik. Karlar yeni yeni erimeye başlamıştı ve hava soğuktu. 1 hafta önce gitsek, her yer kar altında olacakmış... Burada konakladığımız hostelin adı; Mt. Fuji Hostel Michael's. Güzel ve temiz bir hostel olduğunu belirtmeliyim. Çantaları hostele bırakıp tekrar yola çıktık. Çünkü ulaşmamız gereken yer Fuji-Q Highland, 2 durak sonraydı.

Gekkoji

Bütün günü Japonya'nın en büyük eğlence parkı olan Fuji-Q'da geçirmeyi planlamıştım. Fuji-Q Highland, Fuji Dağı'nın eteklerine kurulmuş bir eğlence parkı ve dağ buradan bütün heybetiyle görülebiliyor. İstanbul'da couchsurfing aracılığıyla 3 gün evimde konaklayan Kohtaro isimli Japon arkadaşım da eğlence parkına geldi ve orada buluştuk. Ben sınırsız bilet almayı planlarken, sınırsız bilet almamamız gerektiğini söyledi. Sıra bekleme süreleri çok fazla olduğu için 4-5 atraksiyona katılabilecektik. Sadece giriş bileti alarak içerideki otomatlardan bilet alıp, kuyruğa girmek daha mantıklı ve karlı olacaktı. Bizde 5700 Yen sınırsız bilete para vermek yerine, giriş için 1200 Yen ödedik. İçeride bindiğimiz her şey için ektra para ödeyecektik. İlk olarak Great Zaboon isimli su kaydırağına bindik. Fiyatı 800 Yen'di. Zaboon'a binmek için 45 dakika bekledik... Evet, bu Japonlar çok sabırlılar. Haftaiçi olmasına rağmen parkın bu kadar kalabalık olmasının sebebi, öğrenci bayramıymış ve bütün öğrenciler 2 hafta tatildelermiş... İçerisinin ne kadar kalabalık olduğunu hayal edebiliyor musunuz? Çok kalabalıktı çooook!!! Neyse ki Osaka'ya gidince, Japonlar kalabalık ve sıra bekleme algıma yeni bir ayar vereceklerdi.

Ardından Fujiyama isimli hız trenine binmek üzere yola koyulduk. Uzaklarda bir yerlerde, belli belirsiz bir kuyruk gördüm. Yılan misali uzanıyordu. Meğer Fujiyama'nın kuyruğuymuş! 3 saat sıra bekledik. Bildiğin; bir trene binmek için 3 saat sıra bekledik. Hani Neşeli Günler filminde, Şener Şen ''Çektim çakıyı, açtım. Atladım aslanın üstüne. Karnına tak tak tak...'' der. Minür Özkul'da ''Ziya çakıyla aslan mı öldürdün?'' diye sorar hani, herkes palavra olduğunu bilir. Burada abartma yok dostlar bildiğin bekledik. :D :D :D 3 saat tamamen gerçek. Çok sabırlı bir insanım! Neyse 3 saati devirdik, 1000 Yen vererek giriş biletini aldık. Tren'e bindik. Fujiyama'nın özelliği parktaki en uzun süren tren olmasıydı. Bende de azcık ucundan yükseklik korkusu vardır. Tren başladı yukarı çıkmaya. 10 metre, 20, 30, 50, 60, 70 ve 79 World Record (Dünya Rekoru) yazıyordu. Korkudan başımı oynatamıyorum. En son hatırladığım trenin son 1 dakikasında kahkaha atmaktan nefesimin kesildiği. Bütün sinirlerim alt üst oldu. Çok eğlenceliydi. 3 saatin her dakikasına değdi. Tren en tepedeyken Fuji Dağı bütün görkemiyle karşınızda duruyor ve inanılmaz bir görüntü olduğunu belirtmeliyim.

Fuji-Q Highland

Sıra :(

Ardından bir kaç atraksiyona daha binerek parktan ayrıldık ve trenle tekrar Gekkoji'ye döndük. Hostel yakınlarında bulunan 30 dakikalık yürüme mesafesinde, Fuji Dağını en güzel görebileceğiniz yerlerden olan Shiogama Shrine'a gittik. Burada hava kararana kadar dinlendik. Çok huzurlu bir yer olduğunu belirtmem lazım. Tabii bu mekan dağın tepesinde olduğu için hatırı sayılır sayıda merdiven de çıkmanız gerekiyor... Küçük bir öneri; Shiogama Shrine'a sabah saatlerinde çıkarsanız sizi çok daha bulutsuz ve temiz bir gökyüzü bekleyeceği için güzel fotoğraflar yakalayabilirsiniz.

Shiogama Shrine

Fuji Dağı

Hostele dönerken küçük bir restorana girip akşam yemeği yedik. Gekkoji'de yaşayan insanlar sizi gördüğünde muhakkak selam veriyorlar ve çok sıcakkanlılar. Restoran'da Türk olduğumuzu öğrenen bir teyze bize kek verdi. Ardından hostelimize gittik. Hostel'de bizden başka kimse yoktu. 3 arkadaş 10 kişilik odada paşalar gibi yattık.

Gekkoji ve Küçük Restoran

Ertesi sabah Nagoya şehrine geçecektik ve yine erken kalkmamız gerekiyordu. Bu arada Fuji Dağına tırmanmak isterseniz yine bu rotayı takip ederek tırmanabilirsiniz. Dağın bulunduğu parka gitmek ve dağa tırmanmak için Fujikyu durağında değil de, bir önceki durak olan Fujisan'da inmeniz yeterli. Bir gün geri dönüp muhakkak Fuji Dağına tırmanacağım. Sadece bunun için bile Japonya'ya gitmeye değer!

Bir sonraki yazımızda görüşmek dileğiyle mutlulukla, sağlıcakla ve hoşçakalın...