29 Ekim 2018 Pazartesi

Mısır Vizesi Nasıl Alınır?

Herkese merhaba,

Kısa bir süre önce Mısır seyahatimi tamamladım ve ülkeye döndüm. İlk olarak vize süreci ve evrakı hakkında bilgi vermek istiyorum. Mısır'a gitmeyi düşünen arkadaşlar için turistik vize alınması hususunda 2018 yılına ait en güncel bilgileri paylaşacağım. Vize evrakı konusunda internette onlarca blog yazısı var ve gereksiz evrak yazanları bile gördüm.


Turistik vize almak için öncelikle evrak basit ve toparlanması zaman almıyor. Fakat vizenin çıkması sürecinde ve pasaport teslimi v.b gibi durumlar bir hayli uzun sürüyor. Başlıyoruz :D

Öncelikle ben vize başvurumu Mısır Arap Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğundan yaptım. Turistik vize için talep edilen evrak '' çalışanlar '' için;

- Vize Başvuru Formu ( Bu formu gitmeden önce muhakkak doldurun ve resminizi yapıştırın )

- Pasaport aslı ve fotokopisi ( aslını ilk başvuru aşamasında konsolosluğa teslim etmiyorsunuz ama yanınızda bulunsun )

- 2 adet beyaz fon üzerine biyometrik fotoğraf ( 1 adet fotoğraf başvuru formuna yapıştırılacak, diğeri ise vizeniz onaylandıktan sonra konsolosluğa verilecek )

- 2 adet T.C Kimlik fotokopisi ( Ben 1 adet götürmüştüm. Tam kapıdan girerken 2 adet gerektiğini söylediler... Boşu boşuna zaman kaybettim. )

- Uçak bileti ve otel rezervasyonları

- Çalışanlar için çalıştığı kurumun antetli kağıdına yazılı, gidiş geliş tarihleri ve seyahat amacını belirten imzalı ve kaşeli bir yazı ( Türkçe de kabul ediliyor )

Görüldüğü üzere evrak çok basit ve toplaması kolay. Herhangi bir sgk kaydı v.b belge talep edilmiyor. Öncelikle pasaport ve 1 adet fotoğraf hariç tüm evrakı teslim ediyorsunuz. Başvurunuzun onaylanmasının ardından size mail geliyor. Mail gelmesi 1-2 ay'ı bulabiliyor. Bu süreç biraz uzun...

Başvurunuzun onaylandığına dair mail gelince, pasaport ve 1 adet fotoğraf ile vize ücretini ödemek üzere tekrar konsolosluğa gidiyorsunuz. Gittiğim dönemde VİZE ÜCRETİ İÇİN 170 TL ödedim. Pasaportunuzu teslim etmenizin ardından size bir kağıt veriyorlar ve 3 gün sonra bu kağıt ile konsolosluktan vizenizin basılı bulunduğu pasaportunuzu teslim alabiliyorsunuz.

1 vize için 3 kere konsolosluğa gitmeniz gerekiyor. Evet biraz saçma...

Başvuruyu isterseniz şahsen yapmayabilirsiniz. Başkası sizin adınıza da başvuru yapabilir. A4 kağıda ilgili kişinin sizin adınıza başvuru yapabileceğini belirtir bir yazı yazmanız yeterli olacaktır. Biz 6 kişi gidecektik ve başvuruyu bir arkadaşımız, pasaport teslimlerini başka bir arkadaşımız, pasaportların alımını başka bir arkadaşımız gerçekleştirdi. Sadece başvuru aşamasındaki kişiye bu yazıyı vermeniz yeterli, çünkü diğer aşamalarında böyle bir kağıt sormuyorlar.

Biz vizemizi 1 ay gibi bir sürede aldık. Vize almak işsizseniz çok zor çünkü son 3 aya ait, hesabınızda her ay en az 10.000 TL bulunan hesap dökümü talep ediyorlar. Vize olayını halletmenizin ardından Mısır yolları sizi bekler. Muhteşem bir ülke ve sizi çok güzel sürprizler bekliyor.

Evet taksicilerle bu ülkede de savaş veriyorsunuz. Aklınıza gelmeyecek onlarca şekilde sizi dolandırmaya çalışıyorlar ama zevkli olan kısımda bu ya :D :D

Konsolosluğu aramak isterseniz (212) 324 21 33 nolu numaradan ulaşabilirsiniz. En son aradığımda vize evrakını telesekreter'e de eklemişlerdi. Fakat ilk aşamada evrakı öğrenmek için bile resmen sürünmüştüm. Çünkü hiçbir yerde doğru düzgün evrak yazmıyordu. Ben de en mantıklı gözükenleri hazırlayıp gitmiştim.

Kendinizi çok kasmanıza gerek yok. Evet vize almak biraz zaman alacak ama gittiğinize değecek. Bereketli Nil'i görmek, etkileyici tapınakları ziyaret etmek ve muhteşem güzellikteki Giza Piramitlerine sırtınızı dayayıp bir şeyler içmek, size her şeyi unutturacak.

Mısır yazı dizisinde görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.


GEZGİN ŞİŞKO

4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Öncelikle bu bilgiler için teşekkürler
    Yanlış mı anladım ama sormak istediğim banka evrakı yazmıyor ama siz son 3 aylık istiyorlar yazmışsınız. Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığım tam olarak şöyle ;

      Vize almak işsizseniz çok zor çünkü son 3 aya ait, hesabınızda her ay en az 10.000 TL bulunan hesap dökümü talep ediyorlar.

      Sil
  2. Merhabalar.Yanlış anlamayın ama bu bilginin doğruluğundan şüpheliyim çünkü işsiz olanlarda vize alabiliyor mesela ben öğrenciyim sadece belli bir miktar param olduğunu göstererek alabilirim.Ayrıca çalışmadığı için kendisinden hepap dökümanı istenen ve öğrenci se olmayan bir tanıdığım hesabında 3500 lira para ile bir aylık turistik vize aldı 2018 yılında.Demek istediğim yazdığınız rakam insaları olumsuz etkileyebilir ve de aksine şahid oluyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enes Bey ben yaşamış olduğum şeyleri aktarmakla mükellefim. O dönem için bu evrakı isteyebilirler, daha sonra bu evrakı istemekten vazgeçmiş olabilirler. En doğrusu konsolosluğu aramak veya gidip evrak bilgisi talep etmektir. Bugün talep edilen evrak yarın gereksiz görülebilir. Yazıyı dikkate almak veya almamak sizin kanaatinizdedir.

      Sil

Everest Ana Kamp Yürüyüşü - 1

Merhaba, Gece 2'de hostelden araçla alındık ve dünyanın en tehlikeli havaalanlarından olan Lukla Havaalanına uçmak üzere Katmandu merkez...