24 Kasım 2018 Cumartesi

Hurghada Gezisi

Herkese merhaba,

En son seyahatimde Mısır'a gittim. Çok güzel bir ülke ve gerçekten ummadığım kadar hoşuma gittiğini belirtmeliyim. İnternette onlarca yazı okudum. Bir çoğu Mısır'ı kötülüyordu. Tabi bu durum ne beklediğinize bağlı olarak değişebilir. Mesela piramitlerin çölün ortasında olduğunu zannediyorsanız, gerçekler sizin için büyük bir hayal kırıklığı yaratabilir. Bu gibi nedenlerden ötürü gitmeden önce okuyup araştırmakta fayda var. Bilet alıp hadi ben gidiyorumla, biraz sıkıntı yaşarsınız.

İlk durağım, uçak bileti fiyatlarının çok ucuz olması nedeniyle Hurghada oldu. Bileti alırken ikilemde kalmıştım lakin Hurghada'yı görünce '' iyi ki de gelmişim.'' dedim. Muhteşem bir denize ve deniz altı görseline şahit oluyorsunuz. Rengarenk balıklar ve onlarca çeşit deniz canlısı görülmeye değer. Tamam tamam anlatmaya başlıyorum.

İstanbul'dan bindiğimiz uçakla 3,5 saat süren yolculuğun ardından Hurghada'ya indik. Mısır ile Türkiye arasında 1 saat fark var. Biz 1 saat ilerideyiz. Hurghada'ya indiğimizde saat 00.15'di. Bu arada uçakta size bir kart veriyorlar. Uçakta bunu doldurun, çünkü pasaport polisleri bunu doldurmadan sizi ülkeye almazlar. Bir çok insan doldurmadığı için kuyrukta beklerken, biz hızlıca geçebildik. Bu arada sağa sola baktım ve döviz bürosu göremedim ya da hepsi kapalıydı. Neyse uber çağırmak durumunda kaldık. Bir çok taksici geldi ve dolar kabul ediyorlardı ama ilk yolculuk olması sebebiyle, pek güvenmememiz gerektiğini okuduğum ve sonradan tecrübe edindiğim taksicileri tercih etmedim. Uber ile şehir merkezine ulaşım 5 Dolar tutuyor. Ülkenin para birimi Mısır Pound'u. Bundan sonra yazacağım fiyatlarda pound geçerse anlayın ki Mısır Pound'undan bahsediyorum.

Otelimize ulaştık ve odalarımıza girip güzel bir uyku çektik. Sabah kalktık ve şehri keşfetmek için dışarı çıktığımızda her yerin kapalı olduğunu gördük. Döviz bozdurmak için bankamatiklere gittiğimizde de bozduramadık... Bankamatikler sınırlı miktarda dolar bozabiliyordu. Biz de bankamatik kartlarımızdan direkt olarak pound çektik. En güzeli ve kolayı buydu. Zaten bozdurmak için vereceğiniz komisyon, bankaya ödeyeceğiniz komisyon ile neredeyse kafa kafaya geliyor. Onun için hiç uğraşmaya gerek olmadığını düşündük. Ben EnPara'nın bankamatik kartını kullanıyorum. Yurt dışından para çekmek için 2,5 Dolar masraf alınıyor. Bunun dışında ekstra masraf almıyorlar ve bankamı çok da seviyorum. Paramızı çektikten sonra kahvaltı etmek için dışarıya çıktık. Gözleme tarzı kahvaltılık satan küçük bir dükkan gördük ve kişi başı 10 Pound'a kahvaltı işimizi hallettik. Yani 3,5 TL...

Ardından otelimizin karşısında bulunan Bella Vista Otel'e gittik ve buradan tekne turu ile Luksor Turu satın almak istedik. Çünkü gittiğimiz gün Cumartesiydi ve her yer kapalıydı. Öğle vaktine kadar açılmayınca da en yakın otelin tur ofisine gidip fiyat almaya karar verdik. 3 saatlik özel tekne kiralama bedeli olarak kişi başı 30 Dolara anlaştık. Ayrıca ertesi gün için, ülkeye gelme sebeplerimden birisi olan Karnak Tapınağının bulunduğu şehir Luksor'a tur satın aldık. Her şey dahil kişi başı 45 Dolar ödedik. Luksor gezisi detaylarını ilgili yazıda paylaşacağım.

Biz 4 kişiydik ve tekne biz nereye istersek oraya gidecekti. Soğuk içecekler ve şnorkel ile dalış ücrete dahil. Zaten bahsettiğim muhteşem deniz manzaralarına şnorkel ile şahit olabiliyorsunuz. İlla denizin altına dalmaya gerek yok.

Tekne gelmeden 1 saat önce gittik ve otelin plajında arkadaşlarım denize girdiler. Ben pek denize girmeyi sevmediğim için muhteşem manzarayı izledim. Ardından teknemiz sahile yanaştı ve teknemize atladık. Bir süre ilerledikten sonra Giftun Adası açıklarında bir yerde durduk ve arkadaşlarım denize girdiler. Teknenin ortasında denizin altını görebileceğiniz camdan bir bölme var. Ben manzarayı izleyerek uzandım ve keyif yaptım. Burada 1 saat kaldıktan sonra, farklı bir lokasyona gittik ve orada da takıldık. Ardından Hurghada kıyılarını gezmeye başladık. Güneş batarken, muhteşem Hurghada denizinde ilerlemek ayrı bir keyifti.

Hurghada Denizi





Bu arada küçük bir hatırlatma; hani şu soğuk içecekler var ya, onlar cam şişede ve teknede açacak yoktu... Kaptanımız ağzı ile kapağı açıp bize ikram etti. Evet hepimiz içtik!

Karaya indikten sonra bir rahatlama hissi geliyor ve bunca güzelliğe şahit olmanın verdiği huzurla gevşiyorsunuz. Herkes duşunu aldı ve akşam yemeklerimizi yemek üzere ana caddede yürümeye başladık. Gad isimli bir restoran gördük ben şavarma ( sebzeli dönere verdikleri isim ) yemek istiyordum. Arkadaşlarımız da Koşeri isimli milli yemeklerinden yemek istediler. Tabi ki onlar kazandı. 3'e 1 ne yapabilirdim ki! Yol üzerinden GoBus isimli otobüs firmasından 2 gün sonrasına Kahire bileti aldık. Gidiş Dönüş 350 Pound ödedik. İnternetten baktığımda 400 gözüküyordu... Ofisten almakta fayda var.

Koşeri satılan yere gittik ve fiyatlar gerçekten uygundu. Koşeri'nin içinde ne mi var? Sıkı durun sayıyorum; pirinç pilavı, mercimek, nohut, makarna, soğan ve domates sos... Karbonhidrat bombası... Çok yemeyin mideniz alışık olmadığı için değişik tepkiler verebiliyor. Bu arada gider gitmez içeceğiniz ilk şey Schweppes Malt - Ananas olsun. Bir içecek insanın aklını başından ne kadar alabilirse, bu benim aklımı başımdan o kadar aldı. Birisi ağzımın içinde araştırma yapmış da, benim için en mükemmel içeceği üretmiş gibi bir tat. Ben buna ba-yıl-dım. Kesinlikle denemenizi öneririm. Yani ben çok sevdim. Altı üstü içecek, bu kadar abartma diyebilirsiniz ama cidden harikaydı. O kadar beğendim ki, seyahat boyunca her gün en az 3-4 kutu içtim.

Otelimizin yakınlarında bir market vardı. Burası çok pahalı bir marketmiş. Fakat biz ilk gün o marketin sadece turistleri kazıklamak için açılmış bir market olduğunu bilmiyorduk. Bunu Kahire'de bakkallardan alışveriş yaparken öğrenecektik... Tur için bizi gece 04:30 civarında alacakları için kahvaltılık bir şeyler aldık ve otele gittik. Ekmek aralarımızı hazırladık ve teknenin sallantısıyla yataklarımıza uzandık, mışıl mışıl bir uykuya daldık

İlk gün çok güzel geçti ve beklediğimden daha iyiydi diyebilirim. Mısır ilk günden beni şaşırtmıştı. Zaten uzun bir süredir hayallerimi süsleyen bu ülkeye gelmiş olmanın verdiği mutluluk, beklenmedik güzellikler sebebiyle daha da arttı. Bir sonra ki yazıda Antik Mısır Uygarlığının kadim tarihine yolculuk ettiğimiz Luksor şehrini anlatacağım.

Tekrar görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.


GEZGİN ŞİŞKO

1 yorum:

  1. Güzel bir yazı. Bir çırpıda okudum. Bu senenin başında gittiğimde 10 pound 2,10 lira yapıyordu. Şimdi 3,50 olmuş demek.

    YanıtlaSil

Everest Ana Kamp Yürüyüşü - 1

Merhaba, Gece 2'de hostelden araçla alındık ve dünyanın en tehlikeli havaalanlarından olan Lukla Havaalanına uçmak üzere Katmandu merkez...