8 Aralık 2019 Pazar

Katmandu Gezisi - 1

Herkese merhaba,

Bir süre önce Nepal'e giderek, Everest Ana Kamp yürüyüşünü gerçekleştirdim. Bu gezimin detaylarını Nepal yazı dizisinde paylaşacağım. Hadi yeni bir yolculuğa başlayalım...

Cuma günü iş çıkışı Sabiha Gökçen Havalimanına gittim. Bu seyahatimde sadece 1 arkadaşım ile yola çıktık. Hem zorlu olacağını tahmin ettiğim için, hem de uzun bir süredir grup halinde seyahat ediyor olmam sebebiyle böyle bir karar almıştım. 

Nepal Bayrağı

                           

Everest seyahatimin ilk durağı, Nepal'in başkenti Katmandu olacaktı. İstanbul'dan Katmandu'ya, Katar aktarmalı olarak Katar Havayolları ile uçtuk. Katar Havayolları dünyanın en iyi havayollarından birisi ve deneyimlemek istediğim bir firmaydı. Gayet keyifli ve güzel bir yolculuk geçirdikten sonra Katar Hamad Uluslararası Havalimanına indik. Güzel bir havalimanı yapmışlar ve ilk defa havalimanının içinde tren gördüm. İçinde derken, kapıların olduğu koridorda havaray vardı! Havalimanında her şey var. Dinlenme yerleri, şarj istasyonları ve ücretsiz wifi hizmeti v.b bir çok hizmet mevcut. Keyifli bir aktarma süresi geçirdikten sonra Katmandu'ya uçtum. 

Hamad Uluslararası Havalimanı



Everest Ana Kamp'a gitmek için instagramdan bir seyahat acentesi ile görüşmüştüm. Normalde 15 gün olan turun 11 gününe katılacağımı söyledim. Bu şartlar altında 1300 USD olan fiyatı 1000 USD'ye indirmeyi kabul ettiler. 1300 USD olan fiyata, sizi havalimanından alıp, tekrar havalimanına bırakana kadar her şey dahil. Ben Katmandu'da konaklayacağım yeri kendim ayarlamıştım ve tur kafasını da çok sevmediğim için sadece hostelden alıp yürüyüşü gerçekleştirip, sonra tekrar hostele bırakana kadar olan kısım için yani 11 gün için 1000 USD fiyat teklif ettim. Onlar da kabul ettiler.

İnstagram'dan Madhav isimli birisiyle konuşmuştum. Biraz araştırma yaptığımda güvenilir ve iyi birisi olduğunu gördüm. Firmasının ismi Footprint Adventure ve TripAdvisor'da bir çok olumlu yorum buldum. Madhav, ne zaman whatsapp'dan yazsam hemen cevap verdi ve bitmek tükenmek bilmeyen sorularımı, sabırla yanıtladı. Böylece küçük güven testlerimi başarıyla tamamlamış oldu. Ben de turu arkadaştan almaya karar verdim. Çok yardım sever ve iyi niyetli birisi olduğunu kısa sürede gösterdi. Tur'a dahil olmamasına ve tur başlamamasına rağmen, havalimanından hostelimize kadar ücretsiz ulaşım hizmeti sağladı.

Nepal bizden vize istiyor ama bu vizeyi havalimanında alabiliyorsunuz. Günlük bazda ücretlendirme sistemi var. 15 güne kadar olan vize ücreti 30 USD. Uçaktan inince küçücük bir havalimanı göreceksiniz. İşte orası ülkenin en büyük havalimanı. Yanınızda fotoğraf varsa form doldurarak hemen vize işlemlerini tamamlayabilirsiniz. Fakat yanınızda fotoğraf yoksa oradaki kiosklardan gerekli bilgileri doldurarak, makineden çıktı alıyorsunuz ve yine vize işlemlerini tamamlayabiliyorsunuz. Bence kiosklara hiç bulaşmayın... Doldurması çok uzun ve acayip sıra oluyor. 1 tane vize fotoğrafı götürün, formu elle doldurun ve paranızı ödeyip vizenizi alın. 

Havalimanından çıktığımda Madhav'in kuzeni Ganesh bizi bekliyordu. O akşam bizi Zostel Katmandu'ya bıraktı ve tur parasını ödedik. Zostel Katmandu, güzel ve temiz bir hostel diyebilirim. Daha önce Hindistan / Jaipur'da da Zostel'de kalmıştım. Hostel'in olduğu sokağa ve şehre girince, çevrenin biraz kötü olduğunu göreceksiniz. Sakın ürkmeyin. Ülkenin geneli böyle ama oldukça güvenli, temiz bir ülkedesiniz. Kötüden kastım, binalar bakımsız, eski görünüyor. Bazı sokaklar toprak yoldu ve çukur doluydu. Şehirde trafik lambası görmedim. Her yerde trafik polisleri var. Trafik felaket bir seviyedeydi. O derece kötü ki, beklerken kontak kapatıyorlar. 



Hostel'de o akşam Thali yedim. Ertesi gün öğrendim ki, yediğim şeyin ismi thali değilmiş. Hintlilerin Thali diye isimlendirdiği bir çok yemek çeşidinin olduğu tabağa, burada yemek çeşitlerini sınırlandırarak / sabitleyerek Dal Bhat adını vermişler. Dal =  mercimek, bhat = pilav demek. Dal Bhat'ın içinde mercimek, pilav, ıspanak, çıtır bir ekmek ve köri soslu sebze yemeği bulunuyor. Pilav bittikçe ekliyorlar. İşin en güzel tarafı da bu gelen pilav ücretsiz. İstediğiniz kadar pilav yiyebilirsiniz!

Dal Bhat


Nepal bizden 2 saat 45 dk ileride. Hostele vardığımızda neredeyse 24 saattir yolda olmanın verdiği yorgunlukla, yemeğin ardından hemen uykuya daldık. Ertesi gün Katmandu'yu gezmeyi planlıyordum. 

İlk izlenim olarak Nepal hoşuma gitti diyebilirim. Yollar bakımsız, binalar eski ama temizdi. Hindistan'a nazaran sokakları çok temiz ve fazla evsiz insan görmemiştim. Hindistan'a kirlilikten ötürü gitmekten çekinen ama ilgi duyan kişiler rahatlıkla Nepal'i tercih edebilirler. Tüm Asya'da olduğu gibi buradaki insanlar da güler yüzlü ve samimiler. 

İlerleyen yazılarda Everest'e olan zorlu yolculuğumu, korkularımla yüzleşmemi, bedenimin sınırlarını zorlamamı ve hayatımda gördüğüm en güzel manzaraların fotoğraflarını paylaşacağım. Fiziksel ve mental açıdan zorlu bir yolculuk olduğunu söyleyebilirim. Lakin geriye dönüp baktığımda, hatırladığım yegane şey; zamansız geçen günlerin huzuru... Bazen de buraya gelme amacını unutturacak kadar yorulmak ve sadece sonraki adımı düşünmek. 


Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.


GEZGİN ŞİŞKO

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Everest Ana Kamp Yürüyüşü - 1

Merhaba, Gece 2'de hostelden araçla alındık ve dünyanın en tehlikeli havaalanlarından olan Lukla Havaalanına uçmak üzere Katmandu merkez...