15 Mayıs 2016 Pazar

Tokyo Gezisi - 3

Merhaba Millet :) :) :)

Son günümüzde daha çok kaldığımız yerin yakın çevresini gezmeyi planıma koymuştum. Öyle de oldu.

Hava düne nazaran çok daha güzeldi, güneşli ve ışıltılı bir Tokyo sabahına merhaba demiştik. Bu gazla sabah kahvaltısında hamburger yedik... xDDD Ardından yine o meşhur Yamanote Line'a binerek Hamamatsucho İstasyonuna gittik. Buradan yürüyerek önce Zozo-ji Tapınağı, ardından Tokyo Tower'a ulaştık. Zozo-ji Tapınağı güzel bir tapınak biz 45 dk / 1 saat gibi bir sürede gezdik. Ardından Tokyo Tower'a geçtik. Zaten çok yakınlar. Zozo-ji Tapınağı'ndan Tokyo Tower görülüyor. Tokyo Tower'a gitmek yürüyerek 5 dk filan sürüyor.

Zozo-ji Tapınağı

Tokyo Tower

Tokyo'yu yukarıdan görebileceğiniz 2 ünlü yapı var. Birisi Tokyo Tower, diğeri Skytree. İkisinin de kendilerine göre artıları var. Daha yüksek olanı Skytree fakat ben daha eski ve Eiffel Kulesine benzemesi sebebiyle Tokyo Tower'ı tercih ettim. Kulenin ilk katına çıkış 900 Yen, 2. katına çıkmak için 600 Yen daha veriyorsunuz. Gerek var mıydı? Aslında gerek yok. Çıkılmasa da olur. İlk kat yeterli olacaktır. Benim asıl gitme amacım hem şehri yukarıdan görmek hem de sky window olarak adlandırılan cam üzerinde yüzlerce metre yukarıda durmaktı ve bu atraksiyon da ilk katta bulunuyor. Boşu boşuna 600 Yen vermeyin derim... Küçük bir not; kulenin ilk katı, aslında 2 katlıydı. Aldığınız bilet merdivenle inilen yeri de kapsıyor! Aman orası ikinci kat gitmeyeyim filan demeyin.

Tokyo Tower'dan indiğimizde kurt gibi acıkmıştık ve ben yine ramen yedim. Bu sefer ki ramen daha değişikti. Bir kaç yerde ramen tatmanızı tavsiye ederim. Yapılış aynı lakin tadı farklı oluyor :) :)

Ardından yine Yamanote Line ile Asakusa bölgesinde olan Senso-ji Tapınağına geçtik. Tapınak güzel ve giriş ücretsiz. Zozo-ji Tapınağının girişi 500 Yen'di... Ki bir çok tapınağın girişi de ücretlidir. Tapınağa girerken yol üzerinde bir sürü hediyelik eşya dükkanı var. Alışverişlerinizi buradan yapabilirsiniz. Kıyamet gibi bir kalabalık olduğunu yazmadan edemeyeceğim. Senso-ji Tapınağında kimono giymiş insanlarla karşılaşıyorsunuz. Gidin fotoğraf çektirin, hayır demiyorlar :D :D Sakın para filan teklif etmeyin. Asla kabul etmezler ve çok büyük bir saygısızlık olur!

Senso-ji Tapınağı

Ueno Park

Senso-ji Tapınağından sonra Ueno Park'a geçtik. Burada sakura ağaçlarını gördük ama hepsi açmamıştı. Park kocaman ve güzel bir yer. Burada güzelce dinlendik. Yol üzerinden bizi 4 tane üniversite öğrencisi çevirdi. Karikatürlerimizi çizmek istediklerini söylediler. Biz de çizdirdik. Hem de ücretsiz :D :D :D Tabii sonra bu karikatürleri başka bir yerde unutacaktık...

Yarın başka bir şehre geçecektik ve toplamamız gereken bir çantamız vardı. 8 gibi hostele geçtik. Çantaları toparlayıp, yemeğimizi yedikten sonra bir şeyler içtik. Geçen 3 günü değerlendirdik ve bu şehirde yaşamak istemediğimiz konusu üzerinde mutabık kaldık. Çok kalabalık dostum, çoook!!! Trafik mi? Yok canım ne trafiği, kalabalık ama trafiksiz bir yer.

Ardından uyku safhasına geçtik, sabah 6 gibi yollara düşecektik. Fuji-Q Highland bizi bekliyordu ve Fujiyama trenine binmek için sabırsızlanıyordum. Bu hayaller ve gelecek güzel günler ümidiyle gözlerimi kapadım.

Bir daha ki yazıda görüşmek dileğiyle; hoşça, mutlulukla ve sağlıcakla kalın...